Dagens hemmatips

jag med dishenJag tänkte lära eller tipsa er om ett litet knep för att inte behöva slänga en disktrasa varannan dag. Jag HATAR nämligen disktrasor och speciellt smutsiga. Så när jag bodde hemma hos mamma och pappa tog jag en ny i stortsett varje dag. Mamma lärde mig att man kan köra dem i diskmaskinen. Då blir de rena och fräschare. Dock upptäckte jag snart att de blir fortfarande lite vattniga.

Så när jag flyttade hemifrån började jag koka mina disktrasor istället. Perfekt! Bakterierna dör, de blir luktfria, fräscha och inte vattniga som i diskmaskinen. Nu kan jag behålla en trasa i ca 1-2 veckor istället. Stolt ekonom!


Ps. Jag passade på att ta fjantiga bilder.



/Katarina, en sann ekonom

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0