Uppsala domkyrka...

...är helt ljuvlig. Sedan jag och Karro var där på Luciakonsert i början av december har jag varit helt frälst. Kyrkan är magnifik. Den är 27 meter hög inuti och tornen är 118,7 meter höga. Det tog ungefär 200 år att bygga klart kyrkan och nu är den cirka 572 år gammal. Jag var bara tvungen att visa mamma kyrkan idag.


Mamma och bror framför Gustav Vasas grav

Upt 2007-01-04 21:31
Akta er för dockan som står vid Gustav Vasas grav i kyrkan. Den är så otroligt obehaglig att jag inte ens kunde ta ett fotografi på henne. Trots att jag visste att den stod där blev jag riktigt rädd IGEN! Ta dig Karro, för att du visade den för mig (värsta dockfobin).... gaaaaah!



/Katarina, har aldrig varit kär i en kyrka förut

Kommentarer
Postat av: Karro

BLEV HON RÄDD FÖR TANTEN?? =)

2007-01-04 @ 21:26:34
URL: http://karolinarosell.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0