Pinsamma minnen

För ett par dagara sedan blev jag utmanad av Janet att skriva om mina pinsamma minnen. Jag har tre mer eller mindre pinsamma minnen som kommer upp direkt.

När jag gick i, jag tror det var 8:an satt vi i klassrummet i Skanör och hade engelsk lektion och jag var verkligen sämst på engelska och HATADE att läsa högt. Men så blev det då min tur. Så jag började läsa och så såg jag ett ord, Husband. Jag fattade inte alls, jag bara "vadå HUS Band? Vad är ett hus band?" Alla skrattade och läraren svarade "husband (rätt uttal)" och då insåg jag ju vad jag hade gjort för fel.

Mitt andra minne är från i torsdags och jag skulle checka in min väska på Arlanda. Jag fraktade ju en demo skalle (Axel) i väskan och ville ha en lapp på väskan som det stod "Aktas" på. Men nej de hade de inte och sen skulle jag då förklara vad jag hade i väskan och det var pinsamt. "Ehhh, jo, jag har en , oj detta är pinsamt, en demo skalle, alltså det är universitetets ehhh, det kan gå sönder, ehhh..." Tillslut tog jag med den i handbagaget.



Tredje minnet är från för några veckor sedan. Jag har jättestora fönster i min lägenhet och hade glömt dra för gardinera. Så när jag kommer ut från duschenm står jag helt naken i mitt fönster och ser hur grannen mittemot tittar på mig. Ojdå, det var lite pinsamt. Tur att jag inte känner honom!



/Katarina, snuvig av allergin

Kommentarer
Postat av: jaaanet

hehehe

2007-01-21 @ 11:41:26
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0