Rapport från snöiga Skåne

Jag tyckte det var ganska ironiskt när pappa ringde och sa att det var snöstorm i Skåne. Snö i Skåne finns liksom inte riktigt. Snö i Skåne är inte riktigt samma sak som snö uppåt landet. Men faktiskt, det har kommit riktigt mycket snö här nere. Mycket mer än vad jag kunde tänka mig. Det är inte riktigt samma som uppåt landet men dock, MYCKET snö. Iofs ska allt töa bort imorgon men då flyger jag ändå hem till Uppsala. Så slasket slipper jag!

Såhär såg det ut när jag tog en promenix längs flommarna i Skanör idag.

Andra bilden: Flommarna är isiga och på vissa ställen går det att åka skridskor. Annars kan man göra det på torget där det finns en isbana.
Tredje bilden: Badhytterna i vintermiljö. Det känns ganska sjukt att se dem i snö. Detta är ju ett sommarparadis. Vår badhytt är den fjärde från vänster, som ligger på sidan.
Fjärde bilden: Om ni tittar noga ser ni badhytterna bakom dungen.



/Katarina, ska snart åka

Kommentarer
Postat av: Modebladet

Åh, avd mycket snö!

2007-02-24 @ 20:37:23
URL: http://modebladet.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0