Musikutmaning

Blev utmanad av Fashionstars att lista mina 5 absoluta favoritlåtar.

"Enda sedan jag var lite har jag velat.... blablabla.... Ja, då står jag här. Känd som alla andra och ska kora Katarinas 5 absoluta favoritlåtar och de nominerade är: *musik*"

Missy Higgins - The special two
Med en otrohetsaffär i ryggen skrev hon denna låt som ett förlåt till sin syster

Lifehouse - Everything
Introt till Rosswell har blivit både stor, känd och omtyckt av många

Fuel - Shimmer
Låten introducerades för mig av min expojkvän för ca 5 år sedan. Fortfarande spelas den flitigt i min playlist.

Incubus - Drive
Hörde den första gången när en gammal killkompis spelade den på gitarr vid en eld på stranden för säkert 4-5 år sedan. Oj, vilken låt!

Oasis - Wonderwall
År 1991 bildades detta engelska rockband av Liam Gallagher. Jag upptäckte det tidigt i min barndom och har sedan dess lyssnat mycket på just denna låt. Gillar även låten "Stop crying your heart out" från filmen "A butterfly effect".

Placebo - Every you every me
Denna grupp bildades redan 1994. Gruppen är mest kända i Sverige för denna låt som användes i filmen "En djävulsk romans".

The Verve - Bittersweet symphony
Gruppen bildades 1989 men bröts upp 1999 vilket är grymt synd eftersom gruppen har gjort mer bra låtar än denna.

Missy Higgins - Drowning
Med sitt Australienska uttal har hon tagit resten av världen med storm.

José Gonzales - Crosses
Han fick ett riktigt stort världsligt genombrott förra året då hans version av låten Heartbeat var med i Sony Bravias reklam där 250 000 studsbollar studsar ner för en av San Franciscos gator. Den här låten, Crosses har spelats i The OC. Jag upptäckte den 2:a året på gymnasiet.

Daft Punk - Something about us
Det här franska bandet brukar göra mer partylåtar. Men denna lugn lyssnade jag otroligt mycket på efter att jag och Elias hade gjort slut.

"Men det är bara fem av dem som kan vinna. Och vinnarna är *PAUS*"

1. Missy Higgins - The special two


2. Fuel - Shimmer
3. Lifehouse - Everything
4. Incubus - Drive
5. Oasis - Wonderwall

"Tack till: Youtube, Söt som introducerade 1:an och min mamma för att hon alltid finns där"



/Katarina, älskar musik och kan ej leva utan det!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha roligt inlägg!
Everything är en underbar låt :)

2007-02-08 @ 09:04:07
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Jehona

Älskar wonderwall!

2007-02-08 @ 13:41:45
URL: http://jehona.blogg.se
Postat av: Katta

Re Maria & Jehona: Ja, både de låtarna är ju så mysiga :)

2007-02-08 @ 18:10:21
URL: http://shoeholic.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0