Perspektiv på tacken

ada skadaIbland måste man sätta perspektiv på hur stora ens problem egentligen är. Det handlar faktiskt inte så mycket om mina problem, utan andras. På kräftskivan idag står jag och pratar med en kompis om hennes privata problem. Så kommer en person ut, "HALLÅ, vi har världens problem! Ljudet går inte att höja mer och man hör typ inte ljudet". Ja, prata om problem! Klart det blev mycket bättre när vi fixade ljudet och folk kunde dansa. Jämfört med mitt problem med CSN, att jag inte får några pengar än och inte vet hur jag ska betala nästa hyra, känns ganska mycket värre än ljudet på en fest.

Jag tycker inte att min kompis som kom ut och berättade att högtalarna var dåliga gjorde fel. Det var ett problem på festen, men jag insåg att oj, Katarina, du har faktiskt ett problem! Jag fick perspektiv på min tillvaro. Vilket både var skrämmande och intressant. Jag ska iofs inte klaga. Jag har så mycket annat som fungerar, föräldrar och syskon som ALLTID ställer upp, världens bästa vänner som gör allt för mig och otroligt många fina materiella ting.




"Hej jag heter Ada Skada och jag är söt när jag har en kräftklo i näsan"

Idag känner jag för att tacka 5 personer.
De två första är Alex och Fanny för att de i onsdags ställde upp för mig när äcklet var där.
De två andra är Elin och Karro som lyssnar, kramar och bryr sig (ni är två små pärlor)
Den sista är min älskade far som anstränger sig och ringer + skickar ett sött brev trots att jag vet att han har svårt för "det"




/Katarina, jag älskar er

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack för kommentaren i kathes glasögonspecial :) Visst är bågarna läckra! Ha en toppen dag!

2007-09-01 @ 10:36:22
URL: http://pixlers.blogg.se
Postat av: Linda

hihi, kräftklo! Jag åt en kräfta i går för första gången på hur länge som helst!

2007-09-01 @ 14:51:12
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se
Postat av: Anna

Vet precis vad du pratar om när det gäller CSN. Har samma problem själv. Tagit 29 poäng under året och man måste ta 30. Jag har skrivit till CSN och förklarat att jag och min pojkvän sedan fem år tillbaka gjorde slut i höstas och studiemotivationen mkt låg.
Vet andra som tagit för lite poäng (väldigt mkt för lite) och fått pengar ändå, så jag hoppas att CSN är snälla och ger mig ändå. Det borde lösa sig för dig med!! CSN är inte såååå hemska som man tror :) :)
LYCKA TILL!!!

2007-09-01 @ 17:05:08
URL: http://shopaholic.blogg.se
Postat av: Ingrid

Csn ger upphov till mångas hjärnspöken.
Mitt problem är att jag har gått och blivit sjuk till morgondagens kursstart och nollning.

2007-09-02 @ 18:19:39
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0