Weekend a la Stockholmo

Fredag,

  • Vaknar tidigt eftersom det är planerat att jag ska ta tåget kl 11.57 och jag var TVUNGEN att tvätta om det fanns möjlighet. Ringer Pontus, och han erbjuder sig att köra mig till stationen (oj vilken snäll människa). Inser att jag glömt kameran i Simons korridorskök där vi höll till för efterfesten.
  • Kommer till stationen VÄLDIGT stressad och två tåg är inställda. SJUKT jobbigt. Sitter där i en timme och väntar in tåget som ska gå 13.10.
  • Träffar pappa på Stockholms centralstation kl 13.55. Beger mig till Sherton där vi ska spendera natten. Möter mamma på hotellrummet. Sitter där och pratar lite och beger oss sedan ut på stan för att titta i inredningsaffärer som mamma och hennes vännina hittade kvällen innan när de gick hem ifrån resturang Grodan.
  • Vi gick också förbi en av mina ABSOLUTA favorit affärer i Stockholm, Antikt, gammalt och nytt som ligger på en av tvärgatorna till Bibliotkesgatan. Den ägs av två män som har underbara smycken som de säljer. Köpte två par clips-örhängen.
  • Gick tillbaka till Sheraton och bytte om till min svarta poloklänning, svarta leggings, mina nya svarta stövlar och ett rosa, brett sidenband under bysten.
  • Begav oss ner i tunnelbanan och åkte till Medborgarplatsen för att promenera 200 meter till Göta lejon där  vi skulle tillbringa några timmar för att se RENT. Linus Wahlgren och Linda Bengtzing var absolut INGET att hurra för. Men de andra medspelarna var UNDEBARA. Speciellt de två som spelade Tom Collins och Angel. Hur bra som helst! I pausen drack jag ett glas vitt vin och kan säga att musikalfylla är värre än studentfylla. Skulle tömma ett fullt vinglas på 5 minuter. WOW!
  • Vi gick vidare till en italiensk resturang på en liten tvärgata till Götgatan. Jag åt en riktigt god svamprisotto. Skönt att ha en pappa som jobbat mycket i Stockholm och kan bra resturanger. Sen begav vi oss tillbaka till hotellet och jag somnade snabbt.

Shopping denna dag



Två par örhänge (Pärlor och svarta stenar) 45 kr/st Antikt, gammalt och nytt
Adventljusstake, 169 kr Hans Mikael's (Humlegårdsgatan)
Fyra runda, rosa bordstabletter, 25 kr/st Lagerhaus
Rosarutig kökshanduk, 49 kr Bruka

Lördag,

  • Jättestor frukost vid halv nio snåret. Prinskorv, äggröra, bacon, rösti med mera. Gud vad gott det är med hotellfrukost. Kan VERKLIGEN rekommendera den på Sheraton.
  • Efter frukosten begav vi oss ut till Barkaby. De öppnade inte förrän 11 eftersom det var helgdag så vi fick vänta i 20 minuter. Jag har varit på Barkaby innan men det var väldigt längesedan. Blev INTE imponerad den gången och inte denna heller. De "kända" märkena som Acne, J Lindeberg och Fornarina är verkligen dåliga. Inte ens värt att gå in i affärerna. Dock de affärer där de har mindre "ungdomliga kläder, eller mindre populära märken (what ever) har mycket bra kläder där stora fynd kan göras.
  • Efter Barkaby begav vi oss till Hallwylska museet som är ett privatpalats som ligger precis bredvid Norrmalmstorg mitt i Stockholm. Gick på en visning (endast 40kr) som var myket spännande. Kan verkligen rekommendera museet.
  • Vi begav oss mot hotellet och gick via NK. Startade på 3 våningen där heminreding finns. Köpte en väldigt fin, rosa tvålpump som nu passar perfekt på mitt handfat. Tog en fika på samma våning och jag åt en god fralla med pumpafrön på. Sedan begav vi oss genom Gallerian där jag stannade till och köpte två bröd på Gateau som precis hade sänkt priserna med 50%.
  • Gick tillbaka till hotellet och bytte om. Svarta leggings, nya röda stövlar, lång brun tunika och ett rött, brett sidenband under bysten, brun/grön Woolrich och en stor pälsmössa.
  • Vi gick till Mangolian Barbeque som ligger mittemot Central stationen och åt väldigt mycket mat och drack gott franskt rött vin. Sen begav vi oss till Hötorget och SF Sergel för att se Borat. Mycket rolig men smått överdriven och MYCKET under bältet.
  • Pappa och jag rusade (promenerade snabbt) tillbaka till hotellet för att hämta min väska och sedan bege oss till stationen där jag köpte en enkel studerande biljett för 39 kronor och begav mig till spår tre för att ta tåget hem till Uppsala igen. Från Uppsala station fick jag skjuts av Pontus hem till mig och sedan somnade vi i min säng nästan direkt.

Shopping denna dag



Rosa tvålpump, 190 kr NK
Röda mocka stövlar, 160 kr Scorett (Barkarby)
Stor tunika, 149 kr Soaked in Luxury (InWear, Barkarby)
Lång kofta, 279 kr Jackpot (InWear, Barkarby)



Skön weekend med lite smått och gott. Hunnit otroligt många trevliga saker. Nu ser jag framemot en vecka av plugg och annat skojsigt!





Shoeholic ® 2006

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0