Dagens i-landsproblem

En deppig, regnig dag i Uppsala åkte jag ner till stan för att pigga upp mig. Desvärre är jag student, ville pigga upp med någon billig, rolig sak. Det blev ett rött och ett rosa nagellack från Isadora. Det blev en dyr historia. Eftersom det inte gick att röra händerna utan att nagellacket försvann var jag tvungen att måla naglarna två gånger om dagen. Nagellacket, gick knappt att måla på eftersom det var konstig konsistens. Borsten var spretig och strån stack hit och dit så att nagellack hamnade på fingrarna istället för naglarna.

isadora

Det värsta var när jag bestämde mig för att ta bort det och måla på lite Chanel lack istället. Jag var tvungen att använde 28 bomulls"paddar" med borttagningsmedel eftersom nagellacket bara kletades runt på händerna.

Ett minus till, är att flaskorna är väldigt små. Visst de kostar 54 kronor. Ett Chanel lack kostar 190 kronor, men det är dubbelt så mycket i flaskan. Dessutom håller ett Chanel lack längre, har bättre konsistens, smidigt att ta bort och MYCKET lätt att pensla på.

Jag har testat Isadoras lack några gånger och VARJE gång är det samma problem. Efter diskussioner med kompisar vet jag att det är fler som upplever Isadora som otroligt dålig kvalité

Veckans tips!
Satsa hellre lite mer pengar på ett lack. Dior och Chanels är väldigt bra (mina favoriter). Om du ändå verkligen inte har 200 kronor att lägga på ett lack, är Mavala toppen, lack för mindre pengar, dock små flaskor!!!

Chanel i Ballerina
Mitt favorit lack, Chanel i färgen Ballerina


/Katarina

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0