Den största frustrationen i mitt liv.

Väckarklockan ringde inte imorse. Batterier hade dött. Lika bra det. Skönt! Vaknade dessutom endast en timme "försent". Ska sätta mig och plugga en timme, och sen ska jag äta en stor frukost/brunch. Sydsvenskan låg hemtrevligt på hallmattan när jag kikade ut genom rumsdörren. Den såg otroligt tjock och spännande ut. Jag kännde att nej, plugget kan vänta, för nu vill jag läsa SS. Dock förstörde första sidan hela den otroliga mystiken över tidningen. "DAVIS CUP Stoppa matchen-demonstrationen stoppade inte matchen" med tillhörande bild på en maskerad man som hoppar på en polispiké och drar loss det han finner. Där bubblade ilskan upp för mig. Där gick jag från att ha haft en ljuvlig start på morgonen till att nu vara helt frustrerad. Jag såg på text-tv igår att EN polis dragit sitt vapen när han kände sig hotad. Det stod inget om hur mycket pengar demonstranterna förstörde för. Det stod ingenstans vad poliserna fick ta emot för skit. För demonstranterna kan skrika vad de vill och poliserna ska bara stå med stora sköldar och vara oberörda. Jag är av åsikten att om en polis känner sig så pass hotad att han drar vapen, har han rätt att skjuta. Dock tycker jag att de borde vara utrustade med lösa skott. Har ni sett filmer från demonstrationer i Malmö? Det är SJUKT! Polisen har inte rätt att göra någonting. Demonstranterna bara förstör och förstör och hotar oskyldiga poliser. De är där för att sköta sitt jobb, ingen vet vad de har för åsikter angående matchens varande. Vad får de ut av att kasta gatstenar på polisbussarna?

Jag vet att det är långtifrån alla som bråkar. Ett lugnt demonstrationståg eller ett torgmöte, tycker jag är toppen. Dock har alla bråkiga demonstranter gjort att jag fått en hatkänsla mot allt vad som heter demonstrationer. Det kostar MINA skattepengar.
tycker jag att vi betalar vår skola och vår vård själva istället och så kan den lilla skatten som blir kvar gå till polisen. Så slipper mina skol- och läkarpengar gå till idioter som tycker att det är okej att kasta gatstenar mot polisen, sparka av polisbilars sireener och kasta bengaliska eldar mot polishästar.

Jag tycker att det är fel och sjukt klumpigt av poliser att uttala sig rasistiskt. Dock är det en helt annan diskussion!


/Katarina, funderar på att börja svindla skatt och jobba svart och istället bekosta mina egna läkarbesök och i framtiden eventuellt sätta mina barn hos en privatlärare, allt för att slippa betala av dessa idioter som jag hatar så djupt att jag nu sitter och skakar. För att själv kunna nyttja polisen får jag skänka dem anonyma summor varje år.

Upt. Efter att sett filmen är jag så upprörd att det enda jag kan tänka nu är straffskott i pannan! Vilket inte är klara tankar.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0