En förklaring till naivismen.

Idag är en bra dag.
Jag fick en kommentar av en anonym "Sonny". Jag tror jag har varit lite otydlig i inlägget ang. mitt IG på det praktiska provet. Efter det bedömningsprotokoll som mina föreläsare har bedömt min prestation efter är jag antagligen inte värd ett G. Det är bedömningsprotokollet som det är fel på. Det håller en otroligt hög nivå. Långt högre än vad inlärningsmålens nivå ligger på. Där är felet! För att få godkänt ska studenten har uppnåt inlärningsmålen, vilket jag har gjort. Vårt bedömningsprotokoll är liknande som från en kocktävling. Jag går inte en kockutbildning och jag har inte fått utbildning därefter, vilket då är fel att vi ska bedömas utifrån "kocknivå".

Min åsikt är att de antingen får höja inlärningsmålens och utlärnings nivån, eller sänka nivån på bedömningen. Detta för att studenterna ska kunna ha möjlighet att nå upp till nivån som förväntas. Därför hade jag igår möte med en av våra ansvariga lärare i den praktiska undervisningen. Idag har jag och en studiekamrat haft ett möte med en av högskolan studievägledare för att få hjälp med problemen. Vi har även träffat representant från Cefyrekon (kåren), som ska bestämma möte med vår programansvarig för att framföra våra åsikter.
Jag gör inte detta enbart för min egen skull. Jag gör detta för klassens skull. Jag gör detta för de som söker programmet till ht-09 och framöver. För att vi ska kunna ta en examen från Kristianstad högskola med huvudet högt och med bra rykte!
Många av de anställda på högskolan jag pratat med förstår min situation och håller med mig. Nu skriver jag endast ur mitt perspektiv, men förra terminens slarv av bla det praktiska provet och dålig administration har drabbat hela klassen.

Som Sonny beskriver mig, som en person som tror att om man "kommit in på ett program så är de automatiskt klara om x antal år". Sådan är inte jag. Jag har varit. Efter två år i Uppsala av otroligt festande och mitt livs bästa erfarenhet har jag lärt mig att så är det inte. Jag har insett hur det är att studera på eftergymnasialnivå. Att det gäller att plugga varje dag (vilket jag faktiskt gör).



/Katarina, kan förstå att frustrationen i tidigare inlägg kan uppfattas som naiv. Bloggen är enda stället där jag kan skriva ut min agression, eftersom jag måste vara väldigt konstruktiv i min kritik till programmets ansvariga.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hm, jag förstår honom inte. Han fördömmer dig på oklara grunder. Om man är så cynisk att man tror sig veta hur du fungerar och tänker genom att läsa din blogg bör man allvarligt rannsaka sitt eget liv och sin föreställningsvärld.



Sonny läser garanterat inte till socionom ;)



Bra att du besvarar hans förutfattade uppfattning sakligt, vilket tyder på att du INTE är naiv.

2009-01-30 @ 13:06:54
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0