Sveriges mest vanliga annorlunda metropol.

Malmö. Sveriges tredje största stad. Älskad och hatad. Väldigt mångkulturellt (eller som vi i Skåne säger, en massa "aupajävlar"). 
De mest populära ställena (vad jag erfar) i Malmö ligger runt Möllan (Möllevångstorget). Hänger man "på Möllan" är du cool. Billig öl och mat. Klubbar som Babel, Debaser och KB.
Malmö är väldigt annorlunda om man jämför med Stockholm på alla sätt och vis. En stor skillnad är att det känns mer blandat i Stockholm. Är du nere i city ser du allt från en rå-brat (ja, jag har hittat på ordet precis) till en typisk "Södrare" (stora nördbrillor och färgglada kläder och nej, jag har inte fördommar). Dock känns det mer uppdelat i Stockholm med Södermalm och Stureplan. Hela Malmö är ett enda stort Södermalm, alla vill vara annorlunda vilket resulterar i att alla ser likadana ut ändå. Dessutom är Malmö, aktivisternas stad. Ingen annan stans har jag varit med om så mycket åsikter och aktivister. I höstas var det demonstrationer sju gånger i veckan. Det gick inte att komma fram någonstans.


Den enda bra bilden jag hittade föreställer något jag inte alls tycker representerar Malmö. En fallossymbol.

Jag ska avsluta med att säga att jag är väldigt tudelad till Malmö. Jag både älskar och hatar staden. Att sitta nere vid kanalen med en cola-light och ett par solisar på näsan en tidig vårdag i början på april är ju faktiskt ganska ljuvligt. Allt jag skrivit i inlägget MINA åsikter. Självfallet är inte Göteborg inblandat då jag inte känner den staden och därför inte har några åsikter kring den.



/Katarina, länge leve våldtäckslåten

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0