Ensamstående 8 boks sommarstudent.

Första rundan i Lunds city avverkad. Nu börjar jag hitta i stan. Hittar till Botulfsplatsen. Hittar till H&M. Hittar till Juridicum. Hittar till Tiger. Hittar till nationerna "innanför portarna". Det enda som är nödvänligt dvs. Dagens upptäckt är hur mycket mer välsorterad Lunds Tiger-affär är.
När jag igår sa till Laura att jag skulle in till stan sa hon, du är redan i stan. Då satt vi på ett lunchställe precis vid AF. Det är först nu när jag bor här som jag inte hittar, tidigare har jag alltid hittat i Lund. Märkligt!

Nu intag av en Viktväktar-salmiakkaramell. Minnena från en sommar på Skanörs rögeri kommer smällades i huvudet så snabbt att jag måste sätta mig ner. Likt en "återvision" som karaktärer i amerikanska filmer får, sitter jag här med minnet på näthinnan. Så många av de karamellerna som jag knaprade i mig i somras. Snart är den här igen. Tiden går så fort. Fyra tentor att "aveckla", inbjudan till midsommarfest att ordna, 1000 sidor kurslitteratur som ska läsas, laborationsrapporter som ska in och ett flertal träningstimmar för att magen ska vara minimal inför beach 2009. Så kort tid till dess, så mycket att göra. Jag känner mig som en ensamstående 4-barnsmor en söndagkväll när kylskåpet ekar och barnen står i badrummet och skriker "Mamma". Så mycket hon längtar till helgen, så mycket att handla, fixa innan dess. Så mycket jag längtar efter sommaren, så mycket att läsa och fixa innan vi är där. Känslan är ändå befriande. Alla sommarkänslor är befriande för mig. Jag är ett sommarbarn!!!

Allt skriftligt om hur en fyrbarnsmammas vardag är endast fiktion från min eget instängda huvud.


/Katarina, funderar under tiden hon läser Kemi och biologi i maten av en viss Furugren

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0