Katarinas kärleksförklaring

Betraktelser från ett rött säte på buss 100 från Skanör till Malmö lördagen den 4/10 2008 kl. 16:09

"Det är så mycket att se på en buss. Så många intryck att smälta. Två säte framför mig sitter ett par som luktar. De luktar kök två dagar efter jul. Ingrodd köttbullsos, torkad senap och utspilld glögg. Som tur var satte sig ett välklätt äldre par sig preics framför mig. De luktar parfym och nyköpta, nyvikta skjortor. Odören blandas när dörren öppnas. In kliver en bubbelgumsdoftande kille, eller var det en tjej. Måste titta igen. Skulderblads-långt, rakt och välskött hår. Sliten mc-skinnjacka, röd öppen flanellskjorta, sliten svart t-shirt med tryck, smala klarblå jeans och nästan grå, höga, söndriga Converse. Jag känner fjärilarna i magen. Det bubbliga jag inte känt på snart 2,5 år. Kärlek börjar krypa sig närmare mig. Blir osäker på min läggning. Är jag lesbisk bara för att det bubblar i magen när jag ser en kille som har kvinnliga drag. Min tramsiga tanke gör mig generad och jag kopplar snabbt bort den."


/Katarina, föll för en kille på bussen

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0