Hallonsaften tar mitt liv.....

Vin, denna berusande dryck.
Alkohol, denna berusande känsla.
Roligt i måttliga mängder.
Livsfarligt i stora mängder.

Ibland undrar jag varför jag dricker. Varför jag inte är nykterist. Jag är otroligt social, högljudd och glad i mig själv, utan berusningsdrycker. Jag kan ha kul utan alkohol. Jag har testat. Ändå dricker jag.
Det är för att jag inte kan låta bli. Sitter mitt bästa tjejgäng på en förfest och snackar ingår en flaska vin.
På en förfest är det lite grejen att alla tar med sig en flaska vin. Sen är det kanske någon som har sprit. Då shottas det någon shot var. Sen när vi kommer ut startar vi upp med en drink (för min del alltid en äppledrink). Efter ett tags dansande slår törsten in och det blir en öl eller två. Detta betyder alltså att jag vanligtvis under en utekväll dricker,
- 1 flaska vin
- 1 4:a
- 1-2 öl

 ...och ibland en och annan shot på förfesten
Summa kardemumma, det är OTROLIGT för MYCKET!!!!!!!

I fortsättningen ska jag endast ta med ½ flaska vin på förfesten. För jag måste inse att jag tar ett långsamt självmord med all alkohol som rinner ner i min strupe varje helg.


/Katarina, "keep running in and out of my life"

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0