Vardagens syre

sushiIbland behövs lite vardagslyx för att orka med vardagen. För att allt inte ska vara likadant och samma sak varje dag. Till exempel älskar jag att köpa sushi till lunch. En vardagslyx är att dricka lyxigt vin eller köpa sig en ny kofta. Hemligheten bakom, är att inte göra detta allt för ofta. Då blir det ingen lyx. Det ska göras när man är värd det, inte för att man är ledsen, som en tröst.

Nu ska jag iväg till skolan på föreläsning i biofysikalisk kemi. Hoppas på att jag inte får samma hemska huvudverk som jag hade igår kväll.






/Katarina, trött men glad

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Bra inlägg! Belöningar är ju psykologiskt bevisat positivt stimulerande ;)

2007-10-02 @ 16:49:46
URL: http://ingrid87.blogspot.com
Postat av: hanna

jag får gå dit och kika! tack =)

2007-10-02 @ 17:30:40

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0