Min en och en halva vecka.

Den senaste veckan och denna veckan som gått:

Jag har ägnat en hel del tid åt bloggen. Som ni ser ändrade jag lite färg hit och dit. Mer rosa och mindra svart/grått. Kände att det var mer jag. Tror att bloggen byts helt och hållet om några veckor. Är mer inne på att ha stilrent då, men nu, nu vill jag bara var rosa. Så lite mer rosa, registrering på bloggkartan och lite sådant smått och gott. Som ni kanse sett har jag även bytt profilbild. NU, en häftig bild!

Länge har jag letat efter en tidning/magasin att prenumerera på. Vecka 42 var den vecka då jag insåg vilket magasin det skulle bli. Pause blev det utvalda och det fick bli en provprenumeration på 38 kr för 4 nummer. Efter det blir det nog en förlängning på 10 nummer. Det är en unisextidning jag kan läsa från pärm till pärm.

Infektionen i min högra stortå har inte blivit bättre under dessa två veckor. Det var först igår den började se hitta ut ur den ljusa korridor som tån börjat vandra genom. I söndags hade jag så ont att jag inte kunde gå. Efter ett desinfektionsmedel som inhandlades igår, är den nu inte HELT varig längre.


Jag upptäckte förra veckan att jag inte har tid att blogga på morgonen när jag inte sover ensam. Vilket har blivit mer och mer den senaste tiden. Fram till igår tyckte jag att det var det bästa som fanns, att sova med O. Inatt hände något, eller snarare imorse. Jag upptäckte hur skönt det var att vakna själv. Att kunna bre ut sig som man vill i sängen. Dock tycker jag att det är väldigt skönt att vakna bredvid en varm, mjuk och väldoftade människa, fast kanske inte varje morgon. Nu kommer det dessutom bli ett ganska stort uppehåll.

Förra veckan var det en del fest. Tisdagen var otroligt vild och galen. På torsdagen insåg jag att alla inte har samma uppfostran som jag. Alla regerar inte som jag anser vara "rätt". Ett uppvaknande som jag nu i början av denna vecka kunnat acceptera mer och mer. Vissa är bitchiga, andra skiter i det. Så är det bara. Ta vara på de människor som Verkligen betyder det lilla extra.


Idag fick jag brev från Försäkringskassan. Beslutet om bostadsbidrag, "Försäkringskassan har beslutat att betala ut preliminärt bostadsbidrag med 100 kr i månaden för tiden oktober - december 2007." Bättre än ingenting. 100 kr mer i månaden är cirka 2 kg köttfärs, en flaska vitt vin på nation eller p-piller för 3 månader.

Storhandla gjorde jag igår. Mat för 667 kronor kommer räcka länge. Allt från Kaviar, kycklingfilé, köttfärs, tortellini, mozarella, mjöl, hela skalade tomater, potatis, gräddfil, tvättmedel till färsk frukt låg i kassarna och i min ryggsäck när jag och Alex cyklade hem från Floggan.




/Katarina, många små händelser som gör min en och en halva vecka

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0