Katarina presenterar...

... vandrande jude.

Mamma och jag står på Plantagen och ska välja blommor till mina inomhuskrukor. Jag är ganska kräsen, eftersom jag inte gillar "vanliga" blommor. Jag tycker att de flesta ser tantiga ut.

"Men titta på denna Katarina, den har fina blad som är lila på undersidan."
"Njea, kanske. Titta där borta mamma, sparris"
"Men vill du inte ha Vandrande juden?"



vandrande jude 2 storDär förlorade mamma mig. Inte nog med att hon försökte pracka på mig lillabladade växter nu vill hon att jag ska flytta ihop med en jude. En jude som vandrar. Förvirringen försvann när jag vände mig om och såg skylten. Den lilabladiga växten heter vandrande jude. Varför? Vad är det för sjukt namn? Om en växt skulle kallas/heta "springande neger" eller "promenerande svenne", skulle det bli ramaskrik i Sverige.

Ännu roligare är att en vandrande jude är väldigt lättskött. En anledning att den numera står i mitt fönster.




Ikväll kommer en rapport från söndagen.


/Katarina, har en jude i sin fönsterkarm

Kommentarer
Postat av: laaaarsson

hahah och folk klagar på Negerboll.....

2007-10-01 @ 15:14:18
URL: http://bestick.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0