Kakan ska ätas

Jaha, då var man exklusiv. Inte hångla med andra. Bara hångla med "honom". Jag låter väldigt missnöjd men det känns faktiskt ganska bra. Trots att jag är rädd för allt som heter förhållanden och känslor.

Jag slog upp ordet exklusivsynonymer.se och fann följande, "förnämt avskild, avskild, inte tillgänglig för alla; ensam i sitt slag, utvald, unik, fin"

Betyder detta nu även att jag också är "fin" och "unik", är jag kanske till och med "utvald" och "ensam i mitt slag". Nej, det är jag inte. Jag är nog som alla andra. Mycket tramsig, flamsig men med starka åsikter om vad som är rätt och fel. Ganska söt är jag också, men inte snygg. Mycket social när jag vill och ännu mer när jag är full. En normal M:are, B:are och 39:a, men galen vad det gäller skobegär. Sur, ledsen, glad och arg. Alla sidor finns bakom mitt yttre. En sak har jag mer än vad alla andra har. Jag har hångelrätten till "honom", så det så!

Elin - Hånglar ni med andra?
Alex - Nej
Elin - Men då är nu tillsammans
Alex - Nej, det är vi inte
Elin - Men det är ni ju
Alex - Kan inte du ta reda på om vi är tillsammans så att jag kan göra slut i så fall

Alex och Elin har en konversation angående Alex förhållande till en kille.

Upt 2007-10-04 16:04
I Norstedts plus, lexikon + uppslagsbok står det följande när man slår upp ordet exklusiv, "1. tillgänglig endast för ett fåtal (utvalda), ensam i sitt slag 2. högklassig och mycket elegant om föremål, även om person kräsen, även om handling"

Så nu blev jag även kräsen. Trevligt!



/Katarina, man kan både ha kakan OCH äta den, så det så

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0