Ikea en lönehelg

Skrivet den 30 september 2007 kl. 18:38

Natten var sjuk. Jag somnade och tänkte , "detta kommer bli en skön sömn". Icke sa Nicke. Fylleringningar hit och dit och en utskällning. När jag vaknade var jag dock inte väldigt trött. Jag och syster körde och hämtade mamma och pappa på hotellet. Tillbaka hem hit igen och äta frukost. Pappa började snickra ihop byrån. Under tiden fixade jag och mamma småsaker som att laga persiennen vid sängen.

Klockan närmade sig 12, då syster skulle ta tåget. Så mamma och jag skjutsade syster ner till stationen och sa hejdå. Vi parkerade bilden och begav oss till JaneMars. Mamma storshoppade bland Acnejeans och Odd Molly koftor. Tur att hon har mig som väljer ut kläder till henne. Vi körde vidare till Ikea, där det var KAOS. Söndag och lönehelg, perfekt dag på Ikea (NEJ!). Vidare till Rusta, som bara säljer bara skit och sen till Plantagen som säljer växter med konstiga namn. Vi körde hem via Max och sen käkade vi hamburgare i solskenet på min balkong.





Väl hemma hade pappa fixat klart byrån och sängbordet/-hyllan. Han fortsatte fixa lite, bland annat hänga upp en tavla medan mamma planterade växterna i blomlådan. Sen klippte mamma mina toppar. Skönt att håret känns fräscht. Sen åkte mamma och pappa tillbaka till Skåne.

Jag har nu diskat i stortsett allt jag packat upp från mormor och morfars låda. Nu ska jag fösöka stuva in en flyttlåda i mina köksskåp. Det har gått bra hittills, men fullt blir det i skåpen. Ikväll hade jag tänkt bara pizza, men jag orkar nog inte.




/Katarina, väntar på studiebidraget

Kommentarer
Postat av: Hanna

Satt o kikade på dina bilder. De där martiniglasen
du har med orange stjälk, pinne, handtag eller vad de kallas =)
Jag har dem i grönt, men endast 2 st.
fick dem på studenten för ett par år sen. kan man köpa dem fortfarande? och isf vart?
dom e så fina!
kramis

2007-10-01 @ 19:45:03
URL: http://hannamariak.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0