Tebrännboll med fest som avslutning

Den här veckan är lite rörig. Vårt schema har nämligen ändrats helt och hållet. Alla ändringar i laborationsgrupperna beror på trippen på fredag. Alla som ska åka med till Umeå måste laborera tidigt så att de slutar vid 12:00 eftersom bussen avgår 12:30.

Förresten har jag berättat att vi ska till Umeå? Vi ska åka iväg på en årlig tradition som alla biomedicinare i Sverige är inbjudna till. Varje år spelas nämligen biobollen som är en brännbollsturnering. Men det är väl inte därför man åker upp, eller inte jag. Det är nämligen fest fredag och lördag. I år äger det rum i Umeå. Vi lämnar Uppsala vid 12:30 och kommer fram någon gång vid 21:00 och då börjar festen direkt. Vilket betyder att förfesten sker på bussen upp. Det som är bra med resan är att vi blir sponsrade av BMF (biomedicinskaföreningen) och behöver därför endast betala 200 kr för bostad, sittning, mat och resan. Det ska blir GRYMT trevligt att träffa nytt folk. Biomedicinare från bla Linköping, Kalmar och Lund ska dyka upp.

Från Uppsala åker vi upp med 5 lag och vårt lag ska vara utklädda till tepåsar. Så idag hemma hos mig tillverkade vi våra påsar och lappar. Bilderna från dagen hos mig finns lite överallt i inlägget!

Citerar Fredrik, "Det är inte så viktigt att vinna brännbollen, det viktiga är att vinna FESTEN, och det brukar vi från Uppsala vara ganska bra på...." - ingen ändring på det i år heller



/Katarina, trött som få...

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0