Nytt liv med buljong

motocrossen skurenSedan jag var lite har jag alltid gjort något. Jag har dansat sedan jag vet inte hur länge, jag har ridit i flera år och efter att min bror började köra motocross slutade jag att rida och pappa köpte en 125 cc till mig. Jag och Karro började träna på Gerdahallen i Lund (varför har Lund ett grymt skabbigt studentgym jämfört med Uppsalas?) under gymnasietiden. Vissa veckor kunde de bli upp till 5-6 ggr i veckan.

En kväll i oktober 2005 gick mina två armar genom en glasdörr vilket resulterade i åtta stygn på höger armbåge och två på höger ringfinger. I en månad kunde jag inte röra armen och därefter gick träningen utför. Det blev inte att jag satte igång på riktigt igen. Jag flyttade till Uppsala hösten 2006 och köpte ett gymkort. Jag, Karro och Therese var flitiga i början. Sen kom Anatomin = INGEN FRITID = INGEN träning. Sen har det ju bara gått utför.

Igår stod jag i linne och trosor och tittade ner på mina lår och insåg att jag SAKNAR mina rid- och motocrosslår. Varför har jag misshandlat min kropp såhär. Jag som hade en platt mage (inga rutor!), grymma benmuskler och armar som jag kunde vara nöjd med. Nu ser jag ut som en potatissäck och jag är inte nöjd. Denna gång räcker det INTE med bara träning. Nu blir det promenader och bra matvanor eller snarare inga matVANOR. Inga kakor, inget godis, ingen öl, ingen läsk, ingen skräpmat/fyllemat och absolut ingen juice med sockerhalt 100%. Nu börjar det, mitt nya liv. Beach 2008 ska jag vara nöjd med min kropp, precis som jag var sommaren 2005!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



/Katarina, bränner i ögonhålorna

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0