Dagens I-landsproblem

skonKom precis hem från stan. Jag och Christofer började med att leta efter en klockaffär som sålde D&G. Bergströms var stängt och säljer dessutom inte så billiga klockor, Klockmästaren som säljer D&G hade stängt och Ur & penn har bara FULA klockor som tex Jetset. Så jag fick inte prova klockan.
Vi gick vidare och ner till Hugo's där vi käkade lunchtallriken. Hugo's är verkligen mitt favoritfik i Uppsala. Underbara mackor och enorm service. Dessutom kostar bara teet 10 kr och du får ta hur mycket som helst.

När vi satt och pratade så ringde L som Christofer ska gå på vårbalen med och frågade om han hade någon mer kompis som ville gå eftersom Snerikes hade fått återbud. Då kunde jag ju inte motstå erbjudandet. Jag har länge velat gå men det har mest varit löst snack. Så nu är det jag, Christofer och Karin som ska gå på Snerikes vårbal.

Jag kom på att de två par skorna som passar till min balklänning inte finns tillgängliga för mig. De ena paret är mammas och de andra har blivit för stora så de glappar (inte lämpligt med en 12 cm klack). Jag släpade in Christofer på Nilsons, Vagabond, Din sko, Jerns och sist Scorett. Det var på Scorett som jag fann skorna ni ser på bild nedanför. Så nu behöver jag hjälp. Ljusa skor är egentligen inte min grej. Vita pumps är typ det VÄRSTA jag vet!!! Vita skor överhuvudtaget, men dessa var väldigt söta och de är inte LYSANDE vita. Utan mer benvita.

Eftersom de kostade runt en tusing vill jag veta om de är OK?! De är trots allt en 9,5 cm klack. Jag KAN gå i klackar men kommer mina tår orka hela kvällen? Mamma tipsade iofs om att jag kan ta med ett par med lägre klack inpå småtimmarna eftersom hela spektaklet stänger 07:00 på Göteborgs nation (mittemot Snerikes).


Nå vad tycker ni? Ska jag behålla skorna? Ska jag ah blått sidenband under bysten eller någon annan färg (har de flesta färger hemma)? Silversmycken till? Ska jag ha min tyll underkjol som snuddar vid marken?



/Katarina, ska nu upp på vinden...

Kommentarer
Postat av: Frida

De är ju jättesöta!

2007-05-17 @ 16:57:34
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Danwei

Jag tycker skorna var fina och att du ska ha sidenband under bysten. Däremot tycker jag klänningen var finare utan tyll :)

2007-05-18 @ 15:27:36
URL: http://danweistyle.blogg.se
Postat av: Anonym

du ska ha klänningen utan tyll och sidenbandet i ena annan färg ;)

2007-05-18 @ 16:51:07
Postat av: ElinAlexi

Skorna var görvackra! Och jag tycker också sidanbandet var fint till! :]
Ha d fint!

2007-05-21 @ 14:54:56
URL: http://elinalexi.blogg.se/dreamland/

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0