Uppsala, en riktig studentstad!

Jag älskar mitt Uppsala. Jag ÄLSKAR studentlivet. Okej, ibland har vi HUR mycket som helst och ibland är det hur lätt som helst att drunkna i alla papper. Mina underbara vänner gör att studentlivet trots grymt hårda studier verkligen är värt att leva. Denna tiden är den bästa tiden i livet. Jag känner verkligen att det stämmer. Detta kanske inte stämmer för alla. Jag vill hävda att sådant studentröj som det är i en riktig studentstad, dvs Lund och Uppsala går inte att få på någon annan plats. Visst andra stora studentstäder ligger inte långt efter men det är något visst med att vara en majoritet i en stad. Att styra staden genom nationer och fest är det bästa som finns. Nationerna är ju livet, eller hur kära studenter? Men det är så mycket annat som ingår i att läsa i en riktigt studentstad. Filmen bredvid är reklam för läkarnas Preklin. Allt sådant smått som är speciellt och typiskt för studenter gör att studentlivet verkligen är värt att leva!

Ps. "Kejsaren" i filmen är vår föredetta föreläsare. Kan ni tänka honom säga "Så ramlar kulorna ned i poungen" med sin härliga dialekt? Grymt!

Ps2. Om man aldrig varit på nation kan man inte veta hur det är. Jag LOVAR! Jag kommer aldrig kunna beskriva med ord hur rba det egenligen är, men jag försöker för er som snart ska börja plugga. Gör det i en STUDENSTAD!

P23. Mer om spex och liknande från Preklin kan ni hitta här.



/Katarina, love her life right now

Kommentarer
Postat av: Samunia

Ska snart söka till universitet eller högskola, och idag satt jag och läste igenom olika broschyrer. Vem vet, det kanske blir Uppsala?

2007-03-10 @ 17:13:02
URL: http://samunia.blogg.se
Postat av: Samunia

Tack för informationen!

2007-03-10 @ 17:34:47
URL: http://samunia.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0