Jobbsökande åt helvetet

Jaha, då har jag spenderat otaliga timmar åt att söka jobb. Detta är tredje veckan jag är inne på och listan på företag jag ska skicka till är lång. Jag är trött, irriterad och börjar fundera på att ett liv som arbetslös kanske ändå vore att föredra. Ger mig, ja det gör jag ju aldrig. Envis som en åsna och jag vet att jag klarar allt, men satan i gatan vad jag önskar att en arbetsgivare kunde ringa nu. Jag tar vad som helst. Stå i kycklingdräkt och dela ut foldrar eller servera en burgare på Max – what ever! Nej, så är det ju inte riktigt, för denna sommar går i erfarenhetens tecken. Endast söka jobb som ger mig erfarenheten och en start på ett kontaktnät. Nu när min ansökan till mastern är godkänd och jag faktiskt kommer kunna uppfylla min dröm om en master inom livsmedelsteknik känns det värdigt med ett jobb som inte innebär att servera snobbiga Falsterboare en piggvar. Jag vill istället ha in en fot, eller i varje fall en tå i livsmedelsbranschen. Var jag börjar, jo jag skriver upp ALLA livsmedelsföretag jag vet, sen är det bara att börja googla. Listan är gigantiskt och jag trött. Denna vecka är målet – då ska jag vara klar!

 


 

/Katarina, kom precis på att jag kanske skulle kolla in arbetsförmedlingen.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0