Franskt bajs - ett fenomen?

Att jag inte har trampat i hundskit än, här i Dijon är ett mirakel. Peppar peppar… Jag kommer säkert göra det nu när jag ”sagt det rakt ut”. Det ligger hundbajs överallt. Det ligger inte speciellt mycket skräp längs gatorna och de har folk som sopar trottoarerna för hand med en kvast. Dock verkar det inte vara någon som plockar upp efter sin hund. På varenda trottoar ligger det hundbajs. När jag promenerar så försöker jag titta ner så mycket som möjligt för att minimera chansen att äckla ner mina skor.

 

Snälla fransmän, börja plocka upp efter era hundar och snälla, ge dem någon annan mat. För de mår knappast bra i magen av det ni ger dem!

 


/Katarina, smått irriterad och något äcklad efter en promenad på stan


Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0