"To the sounds of Dödmu5"

Fick höra imorse av anonym pojkvän att jag är beroende av Facebook. Mitt svar ju givetvis nekande och fjortiskommentaren "du då" hördes också. Innerst inne fanns dock ett lite erkännande. Jag är inte beroende, MEN jag älskar att snooooooka en sisådär 1h per dag om någon lagt upp roliga och intressanta saker. Jag tror dock att de hör samma med min förtjusning i att skvallra om ALLT. Någonstans måste man ju få fakta och vad är då så bra med Facebook. Ligger det där får man ju skvallra om det. Då är det inte hemligheter längre.
På mina händelser upptäckte jag att två av mina fina flickor från Näset var taggade i festalbum från föregående helg. Var ju givetvis tvungen att kika igenom hela albumet (163 bilder). Upptäckte till mitt förtret att jag aldrig kan gå till Inkonst igen. Ett av ställena i Malmö som jag faktist föredrar (föredrog?). Bilderna innhöll ENBART yngre Näset-folk. Hur gammal är jag när min lillebrors vänner är "på stan"? På vissa bilder ranglade en och annan avdankad gammal gymnasiekompis förbi också (ja, jag vet att jag är tillsammans med en person från min gymnasieklass och att säga sådär är inte PK!).

Så ikväll har jag dammat av 2an med nya fina lilla Elektroluxen och inväntar lite av Blekingskas mastercru (fru Qurator herself), för en öl och sen vidare till nyaste klubben Resonans. Imorgon inkräktar nationen Skanör och tjänstemannafest i studentstugan. Först ska jag bara räkna mina kolonier som jag odlade idag. Kommer aldrig mer vilja äta något opastöriserat!

...och ja, givetvis såg jag en hel del schyssta människor på bilderna från Inkonst. Det var kanske 40 av 163 bilder på människor man vill festa med. Dessutom, NÄR hände det att jag känner igen alla på bilderna från en populär klubb i Malmö stad? Hur litet är Malmö?!


/Katarina, väljer att blogga när hon egentligen har bråttom. So what?!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0