Förra veckans pendlande

Förra veckan spenderade jag mycket tid i Kristianstad. Vi är fina, synliga och röda när vi raggar studenter till kåren. Även när jag sprang runt på The Spark hade jag min fina tröja på mig. På ena bilden ser ni hur Ewa och Jakob blir intervjuade av radio Kristianstad. Ivrig liten sak till reporter. Jakob försökte dra ner på medias bild av bostadssituationen för studenterna. Jag vet att det är en del som tycker att det kan vara jobbigt att det kommer för mycket utbytesstudenter till Kristianstad. Eftersom Hkr har utbyte med Kina kom många kineser denna höst för att läsa bla ekonomi. Något som man kan roa sig med är att räkna hur många kinesiska utbytesstudenter som cyklar på barncyklar. Fenomenet är mycket utbrett i Kristianstad. Ofta är det väldigt små cyklar och oftast ser det väldigt roligt ut, eftersom kineser faktiskt är större än barn och passar bättre på vuxencyklar!




/Katarina, 12 stycken på 10 minuter

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0