Löften att bryta

Nyårslöften är inte min grej. Jag trodde inte att folk lovade sig själv saker fortfarande. Alla sätter ju alltid för höga löften som de aldrig kan hålla. Sluta röka ("från och med NU ska jag sluta röka") eller gå ner 20 kg (ja, för det är ju vardagsmat).

Eftersom jag nu förstått att det faktiskt är vanligt bland mina vänner att man ger nyårslöften har jag bestämt mig för att ge några.
1. Jag har haft shoppingproblem och har nu bestämt att jag ska tänka igenom mina köp innan jag handlar. Jag ska försöka hålla reda på hur mycket jag handlar kläder för varje månad och kanske framförallt skor.
2. Jag ska sätta igång med träningen. Minst tre dagar i veckan ska jag springa minst 30 minuter på band och sedan en 30 minuter i gymmet. Långa (kanske inte), snygga, "high heels-ben" here I come!
3. Jag ska försöka vara lite mer positiv. Kommer nog kräva en psykolog, men eftersom det är i stor need.

Katarina kommer år 2009 bli rik, smal och positiv. Säkerligen...


/Katarina, there's something in the distance

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0