"Business men, they drink my wine"

Dagens lundbetraktelser är nog något jag ska börja med. Skriva något varje vecka. Berätta för er hur jag ser på min nya stad. Den stad som jag faktiskt redan gått vilse i (jag som annars har ett grymt lokalsinne och dessutom varit i Lund 100 tusen ggr).

Ner till staden idag. Upptäcka att biblioteket var stängt och att Ica Malmborgs var öppet. Nu kikar jag på Forrest gump samtidigt som jag försöker fixa lite källor till arbetet. Min kurrande mage drar mina ben ut till köket och köttfärsen som är framtagen, eftersom det idag är Taco-day!

Lundabetraktelsen för idag är lite sorglig och jag vet inte riktigt egentligen om jag förstått det. Påväg ut, med min fina ekologiska tygpåse, från Malmborg vid centralen möter mig en tjej, maximum 3 år äldre än mig, med raderna "Köp en Aluma, stöd de hemlösa i Lund". Det var så tragiskt, men samtidigt förstod jag inte riktigt. Var denna unga tjej verkligen hemlös?! Så hemskt att behöva stå utanför Malmborg och sälja de hemlösas tidning när du är i 20-års åldern.
Så, Lund är inte bara studenter, fest och flärd!


/Katarina, fick idag lära sig livets skola, den hårda vägen...
Nu är jag också registrerad i Lundbloggkartan.se, hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hon står verkligen där varje dag, vilket väder det än är. Kommer det en annan Alumaförsäljare som vill konkurrera om hennes plats blir hon verkligen störtförbannad.

Har du sett "Carl-Erik Rosén sköt Olof Palme-mannen" än?

2009-01-08 @ 17:47:28
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0