"This is the world we live in"

Skrivet söndagen den 28 december 2008 till The Killers nya toner.

Hemma från Småland igen. Blev tjej-förfest och Hytten direkt. Lika bra! Joanna var nere och kom förbi på förfesten. Skvallrade lite om Uppsala och snackade lite skit.
Idag är jag så sjukt pigg. Fick tvinga mig att somna om när klockan var tio. Hanna, sa att det var onormalt att hoppa runt och dansa dagen efter man druckit en flaska rödvin och lite drinkar. Dessutom, det bästa av allt. En fisherman med en kille som pluggade i Uppsala och givetvis var med i Stockholms. Ljuvligt, med folk som förstår mig!
Har precis tittat på SATC-filmen två gånger om. Lika bra att få det gjort ordentligt.

Mina vänner hävdar att jag är mest lik Samantha. De syftar på mitt sätt att vara så öppen med sex och mitt sexliv. Jag har länge tyckt att jag varit mest lik Carrie, med hennes otroliga förälskelse för skor, som även jag delar. Har nu insett att jag faktiskt nog är mest lik Samanthas karraktär. Dock inte för öppenheten till sex utan den egoistiska personen. Att jag sätter mig själv mycket högre än ett förhållande. Medan andra är rädda för att inte "hitta den rätta" och bli singel resten av livet är detta ingen tanke som stör mig. Jag har och har alltid haft ett stort umgänge. Jag har en underbar familj. Jag trivs med mig själv och känner att det är det jag värderar högst. Samantha gör slut med Smith i slutet av filmen för att hon värdesätter sig själv högre än faktumet att hon faktiskt älskar honom. Så skulle jag också handlat i samma situation. Det finns inget i denna värld som, för mig, är viktigare än att jag mår bra i och med mig själv (givetvis är det av otroligt stor vikt för mig att mina vänner och min familj mår bra. Det är en förutsättning för att jag mår bra!).  
Vad värdesätter ni högst? Er själva eller förhållandet?



/Katarina, mår hellre bra ensam än dåligt tillsammans med någon i ett förhållande

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0