Den sylvassa falska sångfågeln

Mitt nya tillhåll är Lunds C. Kommer nog vara där ganska ofta eftersom jag är en pendlare. Det är en livsstil. Jag pendlar till skolan. Jag pendlar hem till mamma och pappa. Jag pendlar till biblioteket. Jag pendlar till gymmet.
Min nya livsstil. Mitt nya tillhåll. Lunds central!

Såg idag den käcka mannen men något ojämna, alldeles för långa svarta dreads i gången mellan Lund centrals två ingångar. Han spelade gåendes fram och tillbaka i gången, lite förföljar-varning, på sin slitna gitarr. På golvet i mitten av gången låg ett gitarrfodral med mynt i olika kulörer. Inget hårt fodral, utan ett slappt svart där dessutom toppen var avklippt (möjligen avskavd). Han sjöng också. Falskt!

Idag förstörde denna man en av mina favoritlåtar. Hello Goodbye. Tack för den....


/Katarina, lundabetraktelserna är inte alltid positiva

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0