Idioter, varför finns inga kvoter?

Jag skrev ett inlägg. Lika tomt som jag just nu känner mig inombords. Spotify började spela min favorit-kille, Markus. Upptäckte att hans rader stämde precis överens med det jag skrivit. Infogar delar av hans text. De är bättre formulerade än vad mina var.

"Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp
Jag har vart kär men där jag är finns inget hjärta att ge bort
Jag saknar ord. Jag saknar tankar dom jag har är gamla
Användna på mörka platser som jag hellre glömmer än har kvar"

"Nåt slags rekord är satt i att fly så långt bort från sig själv man kan"

"Klumpig ful o fumlig slog mig matt för att jag inte fatta att
Jag aldrig kommer att förstå nånting livet bara blir
Det skrämde andan ur mig sen gömde jag mig i ytterfil"

"Jag muckar gräl med allt det där jag också vill men inte törs
Först efteråt blir saker klara varför ska det vara så
Om några år kan VI springa på varandra o säga så illa kan det gå"'


/Katarina, lägger han orden i munnen

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0