Pass, pesetas, p-piller och piljetter.

Nästan stämmer det. Pass: Ja, pesetas: nja, Euro, p-piller: yes och piljetter: är inte utskrivna än.
Snart beger vi oss. Till orten jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Till orten jag trodde var till för fulla 16-åringar. Orten som numera virvlar runt i mina tankar dag- som nattetid. Ayia Napa. Sista minuten. Två bästa vänner. Precis innan terminstart.
Igår jobbade jag sista dagen för sommarsäsongen. Samtidigt som det känns skönt att börja lugna ner sig, känns det märkligt att sommaren redan är slut. Var tog den vägen? Det enda jag har gjort är att jobba, något som iofs lönekontot tackar väldigt för, men vad har jag gjort? Vissa kvällar är extra ordinära i minnet. Middagslagning hos mig, sushi och rosé på Lilla torg, födelsedagsmiddag för mig, Karro-helg i Skanör, Falsterbo horseshow med Maria, Paulinamys på Rögan och Hannas födelsedagsfest.

Sommaren är slut, men jag påbörjar min ledighet nu. Nu ska jag njuta och ta mitt körkort.


/Katarina, vi ses på Cypern

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0