Ilskan från hjärtat rakt in i magen

Vi har pratat i telefon ca 2 h per dag i minst två veckor nu. Så i måndags träffades vi. Han kom till Kristianstad. Sjukt mysigt. Vi käkade nybakade bullar hos mig. Vi myste och snackade. Mycket hände! Han tog första steget. Jag var inställd på att ta det lugnt.
Efter att ha pratat insåg jag att det var för tidigt för honom att ha ett förhållande (han ältade sin exflickvän så mycket att jag höll på att spy). Så min magkänsla sa (redan då) att det var dags att dra sig ur. Jag förklarade för honom hur jag kände. Jag ville inte träffas mer. Jag ville inte höras mer. Han protesterat. Han blev lite grinig. Jag hade knäckt honom lite. Sen körde han hemåt.

Halvvägs hem ringer han, "jag ville bara höra din röst". Jag förklarade då att jag inte ville höras mer (igen). Jag märkte på honom att han blev lite sur. Efter att ha lagt på så funderade jag. Tillslut bestämde jag mig för att ge upp min magkänsla och satsa. FÖR, tar man inga chanser så får man inget heller (som jag brukar försvara mina överkörda beslut med).

För 20 minuter sedan ringde han, "Jag vet inte hur jag vill ha det längre". Han visste inte hur han känner längre. Han var förvirrad. Så nu ska han inte komma i helgen. Jag ställde in mitt tentapluggande och sa till mina vänner att jag inte kunde umgås med dem på lördag, för att HAN skulle komma ner.
Han är en svag människa. Att inte kunna acceptera mitt beslut i måndags. Att inte respektera mina känslor och min vilja. Han klarade inte av att jag tog ett beslut. Ett beslut som var negativt för honom. Så två dagar efter (idag) att jag totalt ratat min magkänsla och mitt beslut ringer han och krossar allt.

Jag är inte ledsen. Jag bryr mig inte om honom som person. Vi kände knappt varandra. Han är inte min typ av kille. En kille som fegar ur är inte manlig och dessutom inget för mig. Jag vill ha en kille som vågar stå för sig själv. En kille som accepterar och respekterat mina beslut.

Jag är arg, för att jag inte behöll den nöjda känslan jag hade i magen i måndags efter att jag beslutat att vi inte skulle träffas mer. Jag är arg för att jag gick emot mig själv. Jag är arg för att jag (som egentligen är så stark) lät mig manipuleras.

Märta, du är en falsk och svag människa som inte kan respektera ett beslut som inte gagnade dig.



/Katarina, skönt att jag ivf får gå ut på lördag, som jag var så sugen på

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du har absolut rätt - han låter inte som en man!

Snarare som en pubertal pojke.



Du är cool.

2008-11-06 @ 10:35:03
URL: http://ingrid87.blogspot.com
Postat av: byron

Respekt och ärlighet är grundstenar i ett förhållande. Finns inte dom finns inte kärleken heller.

Stå på dig!

2008-11-06 @ 10:53:51
URL: http://gatto.blogg.se/

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0