En kvälls filosofering och blogghåll

Nu har jag svarat på 49 mail. Ja det bara rullar in. Fick i snitt 3 mail/minut. Jobbigt men bra. Mailen var svar på min bostadsannons. Ska försöka hyra ut min lägenhet i Uppsala till våren. Min älskade, ljuvliga, vackra lägenhet med helkaklar badrum, ekgolv och fransk balkong.
Samtidigt försöker jag göra gamla tentor och se om det är något jag kan. Typ hur man styckar en ko, vad en emulgeringssås är och hur man går till väga för att koka en fiskbuljong. Ja, väldigt onödigt kunnande. Gode gud, gör så att jag aldrig ställer mig och kokar en fiskbuljong hemma.
På tv står ett svart monster och skriker "It's alive". Vad fan går på tv? Jag hatar sådana filmer. Kan dem inte visa Donni Darko eller Seven. Kanske lika bra när jag borde plugga. Ska göra det sista på denna tenta sen ger jag upp. Jag hoppas att jag inte klarar tentan.
Jag sitter i programrådet för Gastronomiprogrammet. Jag är trött på att kvalitén på utbildningen är lägre än vad mina kunskaper i sykunskap är. Därför är jag sugen på att se hur de lyckas hantera en omtenta. Ryktena går!
Tentan ska skrivas klart, sen är det packning som gäller. En väska som ska följa med mig på tåget till Uppsala. En väska som ska följa med pappa i bilen till Stockholm. Får dela upp skorna så att jag inte har sex skor i en väska. För visst behöver man ha med sig sex par skor när man ska vara borta fyra dagar? Jag är idiotisk ibland.
Nu låter djuret på tv som om han hade ont i halsen. Ni vet riktigt så rosslig. Så att man känner hur adamsäpplet riktigt hoppar när man yttrar minsta pip. När inte ens receptbelagda halstabletter som innehåller marijana fungerar.
Varför kan man döpa sin dotter till Marijana? Vem skulle vilja förknippas med något som faktiskt är olagligt (oavsett hur du ställer dig i frågan)? Kan man döpa sin son till våldtäkt, eller knivmord eller terrorattack? Han skulle inte bli uppskattad under högstadiet. Vålle hade man kunnat kalla honom då, eller Knivvan eller... terrorattack. Stackars unge. Jag ska nog inte ha barn märker jag. Kommer plåga det lite grodynglet och köpa skor istället för bebismat och blöjor. Stackars mitt ofödda och opåtänkta lilla knypple.
Skulle man få ner ett barn i en väska. Undrar hur många skor det går på ett barn. Måste man dra ner på skorna bara för att man skaffar barn? Är jag materialistisk nu? Kommer jag röra upp känslor och framstå som en känslokall jävel? Förmodligen!
Jag kan vara lite känslokall ibland. Aldrig mot någon, men bakom deras rygg. Inte bakom ryggar jag känner. Bakom ryggar på stan. "Oj, kolla vilket krokigt ben den tjejen har". "Titta på den killen tjejrumpa". Återigen en sak som gått i släkten. Hoppade över mamma men jag fick det. Mina blev värre än mormors vassa kommentarer om folk på stan.
Staden jag ska till imorgon heter Uppsala, och är enligt många (inkl. mig) Sveriges fjärde största stad. En stad full av liv, fest, Fyrisån, mysiga gator, fik, studenter och slottet. Ljuvliga, godisgrisrosa slottet. Stora kyrkan finns ju också. Tydligen nästan dubbelt så hög som Lunds läste jag på internet. Ljuvliga Lund. Ljuvligare Uppsala. Älskade Uppsala.
Sen blir det stadfavoriten, Stockholm på fredag. Innan dess ska jag hinna med Stocken på torsdag. Så vi ses väl där alla? Stocken, Alex och Stad i Ljus it is!


/Katarina, halleluja moment

Kommentarer
Postat av: Tomic

Hejsan :)

Hoppas du haft en bra dag!

Jag har en tävling på min blogg som jag skulle vilja rekomendera till dig.

jag lottar ut Tomb Raider Underworld ( Pre Release ) Tävlingen avslutas om ca 1o30 minuter

Gå in på bloggen och kolla om du vill vara med i tävlingen

Lottar även ut ( SATC , Oc, Friends Boxarna )

Ha en fin kväll, http://Tomiic.se

2008-11-11 @ 21:22:41
URL: http://tomiic.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0