Viktigt för mig, LÄS!

Jag anser mig själv vara ganska bra uppfostrad. Jag vet att man behandlar andra människor som man själv vill bli behandlad. Att det är absolut bäst att vara ärlig mot andra. Dessutom ger det en extra putt i livet om man är glad, trevlig och snäll. Respekt och acceptans inför andra är grunddragen!

Tydligen är inte alla uppfostrade så. Vissa tror att det är okej att kränka, skrika åt och förnedra andra personer. Jag har idag blivit utsatt för alla dessa tre, minst obehagliga, händelser idag.

Jag jobbar i Hötorgshallen, i en fiskbutik som heter Fiskeläget. Vi har en stor fisk- och delidisk. I hallen finns ytterligare två fiskbutiker. Det är Hav och det är Melanders. Personalen på Melanders gillar jag starkt. De två tjejerna M och D är två livsknuttar i vardagen/jobbet. Stämningen mellan oss och Hav känns lite mer spänd och det är en del skitsnack oss mellan.

Idag har den ena ägaren hos Hav, Pär-Anders Bergqvist, frågat mig om jag "är skadad i huvudet", bett mig att "hålla käften" ett antal gånger, gjort miner med munnen åt mig, kallat mig "lilla, lilla du" och sedan till sist sagt att "Katarina (jag) och U är de största FITTORNA i hallen".

Jag tycker faktiskt inte att detta är ett acceptabelt beteende hos en vuxen man runt 40. Jag tycker inte att det är ett acceptabelt beteende hos NÅGON. Jag tycker att man ska kunna sitta ner och ta en diskussion. Man lyssnar på varandras åsikter och argument. Jag försökte föra en diskussion med Pär-Anders, även kallas PA, men han bad mig "hålla käften" ett antal gånger och när jag till slut till tillfälle att prata så vände han sig om och gick.

Att tillägga är att jag inte svor en enda gång. Jag kallade inte honom något annat än PA. Jag höjde inte min röst. Jag argumenterade med tex (citat) "Jag vill inte att du använder den attityden mot mig" som svar på hans "men lilla, lilla du".

Jag är en otroligt stark människa. Jag har ett förvånansvärt bra självförtroende. Jag står på mig och jag tar inte skit. Jag är noggrann med att behandla andra människor som jag vill bli behandlas. En person som kallar mig "fitta" ber jag sluta. För det är den jag är, jag står upp för min sak. Det är vad jag gör i detta inlägg (eftersom PA lämnade diskussionen när jag började argumentera)! Jag står upp för min sak, för det är INTE okej att kalla mig "fitta" eller "lilla, lilla du"! Jag kommer ALDRIG att "hålla käften".

När ni handlar hos Hav tycker jag ni borde tänka på hur den ena av cheferna behandlar andra människor i sin omgivning!



/Katarina, stark och rösten är åter tillbaka

Kommentarer
Postat av: Debbie

Usch! Sånt där stör mig så otroligt.. vet hur det är. Jag är som du, försöker att vara lugn fast någon gör mig otroligt arg eftersom det är så sjukligt omoget. Min hund blev ju attackerad av en stor bjässe till hund förut, grannens, som inte hade kopplat den. När jag skriker att han måste komma och koppla sin hund skriker han "jävla fitta!" tillbaka. Jamen tack liksom, hans hund (som typ är 7 ggr större än min) springer fram som ett monster och vill kapa halsen på min ihjälskrämda hund och jag blir kallad fitta för att jag vill att han ska koppla den? Hmmm.. finns många riiiktigt konstiga människor därute. Men härligt att veta att det finns andra som är vettiga också ;)

2008-05-14 @ 22:06:17
URL: http://dendardebbie.blogg.se/
Postat av: The City

Det är bra, ta ingen skit ;)

2008-05-15 @ 20:30:48
URL: http://thecity.blogg.se/
Postat av: katrina

nej men gud!! Sånt ska juh inte förekomma på en arbetsplats!! Eller inte alls överhuvudtaget!! Fyfan vad sur jag skulle bli!! så jävla omoget!

2008-05-17 @ 13:57:20
URL: http://kattyy.blogg.se/

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0