En kvarvarande nyfikenhet vill stillas

Jag har alltid varit fascinerad av Andy Warhol. Trots att jag läst otroligt mycket om honom känns han fortfarande märkligt magisk och oupptäckt. Det känns som om jag inte får ett grepp om honom som person, vilket gör att min nyfikenhet inte har stillats.

Detta gör att jag otroligt gärna vill gå på Moderna museets Warhol utställning, "Andra röster, andra rum", som finns där till och med den 4 maj. Eftersom det är ett bra tag kvar till dess känns det som chansen att jag kommer dit fortfarande är stor. Är det någon som är sugen på att följa med? Efter påsk?

I utställningen ingår filmer (utgångspunkten är den rörliga bilden), men även provfilmer (de flesta filmade från The Factory), Warhols videodagböcker och självklart målningar. Bland annat den kända Double Elvis och Big Torn Campbell's Soup Can.

Moderna museet är öppet tisdag till söndag från klockan 10:00, varje vecka. För oss studenter kostar det 60 kronor i inträde och för er som är under 18 år är det gratis. Museet ligger på Skeppsholmen och det är närmast att hoppa av på Kungsträdgården med blå linjen.

warhol
"I never read
I just look at pictures"


/Katarina, älskar att gå på museum

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0