Ett liv i skuggans dalar

Tiden har gått. Bloggen har fått lida. Så kanske det kommer bli framöver också. Jag vet inte riktigt. Jag mår dåligt. Det går i perioder på några timmar. Just nu är allt  väldigt bra, men för 4 h var ALLT skit!

Hur jag märker att jag börjar må dåligt igen? Jag orkar inte städa. Jag orkar inte laga mat. Jag orkar inte ta tag i saker. Jag orkar inte ta mig till träningen. Det enda som jag verkligen orkar är att ligga i sängen. Men, det ger mig sådan otrolig ångest att jag mår dåligt bara av att se min rosa säng.

Hur detta började? Första gången var våren innan jag tog studenten. Då mådde jag inte bra och gick igenom otroliga saker. Sådant som jag nu kan se tillbaka på och inse "aha, detta har gett mig något". För det har det faktiskt. Den tiden var den värsta i mitt liv, men har faktiskt gett mig styrka. En styrka att kunna inse och acceptera,
"NU mår jag dålig".

Anledningen till att jag mår dåligt just nu är ångest. Ångest över att jag inte har något jobb. Över att jag går flera tusen minus i månaden. Jag vill bara jobba. Jag är så sugen på att få träffa folk och göra något. Ha en jobb som jag faktiskt trivs med.

Som jag skrev tidigare i inlägget. Just nu mår jag bra och det kommer nog vara resten av kvällen och kanske tom till imorgon bitti. För jag har faktiskt planer inför dagen, och det, det är morgondagens räddning!!!

Så om jag har ett uppehåll på skrivandet så vet ni varför. Jag är inne i mina fyra timmar av nedgång.


Denna är för dig Karro!


/Katarina, allt kommer ordna sig

Kommentarer
Postat av: Sophie

Fy! Det där låter inte kul! Men är det någon tröst så kan jag tala om att jag kan känna igen mig i det du säger. Det är bara att inse man kan inte alltid vara på topp och vara alla till lags hela tiden, inte ens sig själv (allra mins sig själv)! Upp med hakan tjejen! Ibland måste man bara bita ihop och ta tjuren vid hornen, hur svårt och tufft det verkar vara! Men det klarar du! You go girl!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2008-02-20 @ 20:15:04
URL: http://sophiesfashion.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0