Sinnenas minnen

Är inte Bailando den bästa låten under uppväxtåren? Med den otroliga känsla som den ger, slår det lätt både Mr. Vain, Electric och Be my lover.

Jag tänker bubbelgum. Jag tänker tonårsfylla. Jag tänker första kärleken. Jag tänker Sillamarknaden. Jag tänker nattabad. Smygrökning. Karuseller. Polska karusellarbetare. Underbara solnedgångar. Strandbaden. Alkoholmätare. Hångel i skogen. Sprit i skogen. Cykla utan lampor. Skjutsa på cykel med poliser bakom.
Jag tänker på allt spännande, när jag var i 12-13 år åldern och var världens mest opålitliga tonåring.

Min Winamp shufflade fram Bailando och jag stannade upp på väg ut till cykeln och var tvungen att skriva ner den obeskrivligt sjuka och spända känsla som min kropp lyckades trycka fram. Jag tog nog tom några danssteg.
Underbara sinnen som kan locka fram dessa minnen som ibland glöms!



/Katarina, nu ska jag cykla till mormor och hjälpa henne med julkorten.

Kommentarer
Postat av: Patricia

älskar alla de där låtarna! bailando bailandooooooo

2008-12-18 @ 09:29:59
URL: http://shoelover.devote.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0