Jordsgubbsrött (och sött)

rosato 100Många anser nog rosévin som en sommardryck. Något som jag inte alls håller med om. Jag dricker rosé året om (eller hur vänner?!!!). Eftersom det nu börjar bli sommar, solen känner vi väl nu och värmen börjar närma sig, tänkte jag tipsa om min absoluta favoritrosé (Jacob's Creek är nummer 2). Ett vin jag upptäckte då jag jobbade på Skanörs Fiskrögeri och vi serverade detta vin. På systemet måste det beställas, men är absolut värt det.

Cusumano Rosato, är ett Italienskt vin från Sicilien, men alkoholhalten 13%. Druvan heter Nerello Mascalese och handplockas under de första dagarna i september. Vinet kan beställas på systemet ( nr 82992) och det vackert färgade vinet fås i en flaska med söt rosa etikett.
Det enda negativa jag kan se, är att flaskan ej har skruvkork, vilket försvårar en picknick något. För priset, 69 kronor per helflaska, kan jag endast se som något positivt!






/Katarina, älskar sin lilla favorit

Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh va roligt! Måste jag prova nångång! Tack för tipset :)

2008-04-22 @ 20:47:23
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0