Du räcker till

Min syster frågade mig igår, "Är jag för kräsen?", "Kommer jag någonsin hitta någon?".

Nummer ett, det är ingen som är för kräsen. Utan krav kommer man gifta sig med en fet 50-åring från Tomelilla med svettringar under ögonen. Kraven gör att vi inte sjunker för lågt. Att vi inte väljer det som vi faktiskt inte vill ha. Att lyssna på sina krav är det bästa som kan ske. Utan kraven kommer vi aldrig bli lyckliga. För får vi inte personen vi vill ha, kommer vi aldrig bli lyckliga. Det vi dock borde tänka på är att personer förändras. Den feta 50-åringen kanske egentligen är 25, bor endast tillfälligt i Tomelilla, går ner 10 kg per vecka och svettades endast för att han precis varit ute och sprungit av sig 5 kg. Självklart handlar inte detta bara om uteseende utan även om personlighet. Killen som är supersöt, med de vackra ögon och har alla de fysiska egenskaper kanske även har samma sinne som en själv. Vilket man (JAG) kanske inte insåg från början.
Där kommer vi till nummer 2, vänta lite. Döm inte honom direkt. Döm honom efter 2-3 veckor. Då är han redo för betyget!
Nummer tre, JA, du kommer inte sitta själv när du är 65 och är rynkig i ansiktet. Då kommer du vara så trött på din man/sambo att du hellre vill slippa hans blöjor och käpp. Men du kommer älska honom. Älska honom för att han funnits där för dig när du är ledsen. För att han lyssnat på dig när du velat prata. Har han inte gjort det, nä då är det inte honom du sitter bredvid när du är 65. Jag tror på tanken att vi alla kommer hitta någon. Om vi inte hittar en hittar vi två eller tre eller sju.

Vi får se hur det blir imorgon. Då kommer jag säkert sitta och tänka, "jag kommer aldrig hitta någon". Mitt sinne är som en konstnärs, det går upp och ned i perioder. Det kommer det tydligen alltid att göra. 

Syster, om du inte sitter med Mr. Loafer när du är 65 sitter du med en norrman med en blå X5:a. Jag lovar dig, du kommer aldrig vara ensam. Jag finns ju här!



/Katarina, ska nu försöka våga sig ned till Carro R

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0