En svikare av la Stocka

Jag är inte djup idag. Jag har inget djupt inuti mig som känner för att komma ut. Däremot hade jag kunna publicera fyra olika inlägg med allt från berlockarmband, till csnbidrag, till "MÅSTE-HA", till ett "Stockholm nästa helg"-inlägg. Icke. Jag orkar inte vara ytlig idag (trots att jag känner mig sådan).
 
Jag har blivit utsatt för något hemskt idag. Det har brutit ner mig så mycket att jag inte kommer delta i dokumentären som jag skrev om igår.

Min vän Alex, hon har svikit mig. För andra veckan i rad. Varje torsdag.
Detta eviga tjat från mig. Istället för att prata med henne skickar jag numera anonyma sms och små lappar. Där kan det stå allt från "Stocken?" till "Det är stortorsdag imorgon. Lika billigt. Mer ös. Mer röj. Mer Musik. Mer Kakel". Ändå sviker hon mig. Hon har svikit vår pakt. Andra veckan i rad.

alex and meHur kan man inte vilja gå till Stocken med mig?
Hur kan min inte vilja veva med mig?
Hur kan man inte vilja titta på bratsen i Kakel med mig?
Hur kan man inte vilja halsa i sig en flaska rosé med mig?

Åhhh, jag blir så besviken. Åhhh, nu är du skyldig mig en räserfylla på Stocken nästa torsdag.
Då, då ska du få.
Då ska jag köpa in rikligt med bubbel och hälla i din hals.
Då ska jag beställa 10:or istället för 4:or.
Då ska jag hälla sprit över dig.
Sen, sen ska vi dansa. Sen ska vi dansa oss galna. Sen ska vi stå i Kakel och känna kärleken till "Stad i ljus".
Det vore något. Nästa torsdag, då jävlar Alex.
Det är du skyldig mig, ditt svin.

Folk undrar var/när/hur gatuvåldet börjar. Det börjar när vännerna sviker. När de vägrar dricka alkohol. När de vägrar Stocken. När de vägrar fylla med mig en torsdag. Då, DDDÅÅÅ börjar gatuvåldet.




/Katarina, Karin är dålig på att svara i sin mobil. Men åhej.

Kommentarer
Postat av: Alex

Ok, nästa tors LOVAR jag. Får ta igen för dessa två torsdagar vi missat nu med och då är det fullt ös, och dubbel-v:n på dansgolvet!!!

2007-10-11 @ 18:57:36

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0