En liten sak, en stor förändring

Många småsaker har kommit till lägenheten men de har blivit en stor förändring.

- En ny soffhörna. Soffbordet har jag ärvt av min systers mamma, tidningshållaren har pappa satt upp och mamma har satt dit en liten blomma.

- En ny sovhörna. Pappa har byggt en sänghylla/-bord, en blomma (kallad vandrande jude) är köpt och pappa har spikat upp min tavla.



- En ny "balkonghörna". Mamma har planterat flera olika sorters växter i en blomlåda och satt på mitt räcke. Vilket gjorde ett stort lyft för lägenheten.


- Nya hallen. Den vita korgstolen är undanstoppad och där står numera en byrå, En ny spegel är uppstatt, eftersom den gamla var trasig. Så hallen känns som helt ny. Byrån har gjort att jag har plats till mycket i mina garderober eftersom jag lagt alla tröjor i lådorna istället.


- Nya köksinnehålllet. En kartong från Skåne var fylld med saker jag ärvt från mormor och morfar. Bland annat en servis, glöggmuggar, mockakoppar, brödformar, en shaker, tre champagneglas och en tekanna.

- Nya badrummet. Jag fick väldigt söta ljusrosa handdukar och badlakan från mamma i födelsedagspresent. De är nu tvättade och inhängda. Dessutom är en stor plansch uppsatt bakom toaletten.






/Katarina, har fått ett riktigt trivsamt boende

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Aha, du bor i de svinfräscha vita husen i Rackarberget. Lyckos!

2007-10-04 @ 13:27:14
URL: http://ingrd87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0