En dag i Stockholm

På lördag ska jag och fem av mina vänner servera på en fest i Stockholm. Två av min systers killkompisar fyller år. Festen slutar senare än vad tågen till Uppsala går och därför är vi tvungna att sova i Bromma. På söndagen har vi sedan bestämt att vi ska spendera i Stockholm. Karin var sugen på att promenera och besöka Hallwylska palatset (ett tips). Jag och Alex har upptäckt att vi faktiskt är mer sugna på att gå runt i ALLA affärer (förvånande va?)

Jag letar främst efter en ny "partyväska". Tre affärer som måste besökas i jakten på den riktiga väskan.
1. Romani på Bilioteksgatan. Främst för att de säljer Furla
2. DKNY, Mulberry och väskavdelningen på NK. Den sistnämda säljer både Furla och Burberry.
3. Gucci på Birger jarlsgatan.

Jag behöver även en svart hög kjol. Efter jakten på den i Uppsala verkar vara omöjlig. Blir det Mango vid Sergels torg och Zara på Drottninggatan

Armband behöver jag också. Gärna stela. Då finns det även där tre butiker som jag föredrar.
1. Zanzlöza zmycken på Jakobsbergsgatan 9, tvärgata till Biblioteksgatan
2. Dry lake i Sturegallerian
3. Antikt, gammalt och nytt på Mäster samuelsgatan 11 som är en tvärgata till Biblioteksgatan

Jag och Anna på trappanAndra affärer som jag aldrig missar när jag är i Stockholm,
1. Massimo Dutti, bästa ligger på Norrmalmstorg
2. The One ligger på Hamngatan är en otrolig inredningsbutik. I lokalen finns även en bar
3. The Shirt Factory, finns bla på NK, i Sturegallerian och i Gallerian (Hamngatan)
4. Top Shop, i Gallerian
5. Footlight, på Norrmalmstorg har grymt snygga loafers



Jag och Anna på Hötorgtrappan


/Katarina, I think I'm a little bit in love with you

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0