Den riktiga kärleken

Igår var det torsdag. Ja, igår var det Stock. Åhhh, min älskade Stock. Jag vill aldrig lämna dig. Låt mig aldrig behöva överge dig.

lotta, karin och jagIgår var en otroligt bra torsdag. En väldigt mysig och trevlig förfest hos Karin med bra musik och roligt ordpussel. Sen vidare till Stocken. Lagom med folk och liten kö. Det var till och med så att man kunde vara i kakel. Vilket ledde till att jag stod och skrek med till Stad i ljus vid 01:00. Åhhhh, en Stock med Stad i ljus utan att man blir mosad. Åhhh, Tommy, min Tommy. Låt mig alltid älska dig!


Kan meddela att jag just nu lyssnar på Stad i ljus. Tårarna rullar ner för kinderna och min kropp är knottrig av gåshud. Tommy Körberg = kärlek. Jag tror att alla vi Stockholmare känner samma sak för Stad i ljus.

"Min resa var mot solen
Långt bort om alla slutna rum
Där allting är oändligt
och alla gränser har förevigt suddats ut

Jag ville se miraklet
och höra ord som föder liv
bli buren av en styrka
som bara växer när jag anat mitt motiv

Stad i ljus
i ett land utan namn
ge mig liv
där allting föds på nytt"


Kalla mig fjantig. Kalla mig tramsig. Kalla mig barnslig. Kalla mig patetisk. Jag bryr mig inte.
Ni har aldrig upplevt känslan. Ni har aldrig känt den. Ni har missat något. Något stort. Något underbart.



/Katarina, ge geeee mig liv där allting föds på nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyytt

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0