Dagdrömmar om min älskade

skohyllanMina skor står så snyggt och snällt i hyllan och väntar på att få sättas på mina fötter och sedan få svängas runt ett dansgolv. Ja, ikväll är det 79 på Stocken, som vanligt varje torsdag. Denna klubb är ju favoriten i Uppsala och hittills denna termin har jag endast missat en torsdag (första då jag skrev omtenta dagen efter). Dock kan det bli en miss idag igen. Trots att Alex och jag har gjort en pakt där vi har lovat varandra att gå ut varje torsdag (enda giltliga anledningen till avhopp är en tenta dagen efter) så kommer hon svika mig ikväll. Jag ska göra allt jag kan för att fylla henne med rosé och sedan släpa henne dit, men jag tror inte att det kommer att hjälpa. Hon har fått för sig både att hon är sjuk OCH att hon har ett seminarium imorgon. Ingen anledning god nog för att missa en STOCK.

Eftersom jag är hemma idag för VAS (vård av sjuk student) borde inte jag heller bege mig till Stockholms, men hur ska jag kunna låta bli. När jag hör musik som den nedan, blir suget att stå i både Kakel och på stora dansgolvet med Uppsalas jurister och ekonomer outhärdligt stort.
Gud, ge mig styrka att säga nej, jag borde sova!


Musik som får mig att dagdrömma om min favoritnation:
- Axwell - I found you 
- Ida Corr - Let me think about it (Fedde Le Grand Remix)
- Ola - Natalie (Stockholm-Uppsala Remix)
- Soulcast feat Indian Princess - Someone like me (Ian Carey Remix)
- Roger Sanchez - Turn on the music (Axwell remix)
- Rihanna - Don't stop the music
- Jason Mraz - I'm Yours
- Tommy Körberg - Stad i ljus
- Chanel - My Life (Fonzerelli Mix)
- Britney Spears - Give me more
- Dj Antoine - This time ( Klaas Remix)

Upt 2007-10-04 16:32
Hur kunde jag glömma Ferry Corsten  - Watch out (remix).



/Katarina, galen i Stocken

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0