Veckans start

PauseÖgonlocken är tung. Påsarna under ögonen är mörka och djupa. Huvudvärken är befintlig. Kallsvetten börjar komma.
Denna vecka kunde inte börja sämre. Jag kunde inte somna inatt. Jag kunde verkligen inte somna. Tog till alla knep. Försökte somna med tvn på, läsa mig till sömn, titta på en prick väldigt länge och fixa på mobilen. Ingenting fungerade. Sista gången jag tittade på klockan var hon över tre. Kristian Anttila började spela på mobilen 06:30. Bara upp, koka ägg och göra smoothie. Nu sitter jag här med bankande huvud.

Jag vet varför jag inte kunde somna. Mitt huvud var fullt med tankar och saker att hålla reda på, så det gick inte att koppla bort tankarna. Ungefär klockan 02:00 insåg jag att det var lika bra att skriva en memolista på mobilen. Annars skulle jag aldrig kunnat släppa saker som, "ring..... ang......" eller "maila Kajsa B ang......".

Nu ska jag sätta på mig kläder, tvätta ansiktet och mata i mig huvudvärkstabletter i mängder (nja, inte riktigt). Sen ska jag cykla till första föreläsningen på min nya kurs, Statistik 2p.



/Katarina, Pause var inget bra sömnmedel

Kommentarer
Postat av: Sabor

Segt med måndag tycker jag ;)

2007-11-19 @ 09:51:46
URL: http://sabor.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0