Veckan utan blogg

Två dagar i Skåne blev till (nästan) en vecka. Nu är det bestämt. Det blir hemfärd imorgon. Antingen med tåg vid lunch eller flyg på eftermiddagen. Får se vad som blir billigast. Är faktiskt mest sugen på att tåga! Eftersom jag varit dålig på att blogga tänkte jag i detta inlägg berätta vad jag har haft för mig.

 

Helgen
Jag landade på Sturup i lördags 10:50. Mamma hämtade upp mig i finåket och vi begav oss för att storhandla på Jägersro. Jag köpte fyra filmer och direkt när vi kom hem slängde jag mig i sängen för att titta på den första, "Snygg, sexig, singel". Efter ett tag ropade pappa, "Vi ska ner och fixa i badhytten". Bara att dra på sig varma kläder och promenera ner till stranden i blåsten. Pappa fixade låset som någon hade brutit upp.
Efter att ha tittat på resten av filmen och sovit i några timmar var det dags att hoppa in i duschen. Middag hos min syster stod på schemat. Gott och mysigt! Natten ägnade jag åt slutet på säsong fyra av "Sex and the city".

söndagen väckte mamma mig tidigt. "Vi ska ut till Nenne. Han har skjutit ett rådjur och vi ska ha det". Inte mycket mer att göra än att klä sig varmt och sno broderns fula blå Puma "hoodie". Väl ute på landet kelade jag med katterna (jag vet, jag avskyr katter), styckade ett rådjur och lastade ved på flaket. På kvällen var det middag i form av halstrad tonfisk i sällskap med mormor.

Veckan

Måndagen började tidigt. 07:30 var det avfärd från huset i Skanör och raka vägen in till Malmö. Från 10:00 och fram till 20:00 satt jag med statistiken på biblioteket. Hade faktiskt en timmes paus vid 15 då mamma och jag strosade runt i stan. Sen hem och mysa framför soffan med räkor och goda ostar.


Tisdagen spenderades även den på biblioteket. Min timme gick till Karro som kom dit och fikade med mig. Vid 15:30 entrade mamma och jag statskärnan och handlade julklappar. Två till pappa, en till mig, en till broder, en till syster och sen lite andra saker som jag behövde. Kostymbyxor, manschettknappar och annat hamnade i mina påsar. Middagen blev sushi hemma hos S. Resultatet? Läs föregående inlägg.


Idag har jag fått ett glädjande besked. Jag kommer att behöva mina kostymbyxor. Sen har jag mått lite kast. Känner mig tom och villrådig (som mamma uttryckte det), men som jag skrev igår, kan inte gråta. Så klumpen i halsen sitter kvar. Nu är jag glad för att jag har bestämt när jag ska åka hem. Så nu blir det plugg, plugg och plugg. Ikväll blir det Grey's, lammsmäckor och uppläggning av byxor.


Vi ses i Uppsala!



/Katarina, lycklig med en klump i halsen

Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh, härligt!

2007-11-28 @ 18:37:02
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0