Kärleken till min nation

karin o MatildaNär det gäller vissa saker är jag väldigt nördig. Väldigt väldigt nördig. Jag har en nördig kärlek. Inte en så känslomässig kärlek som till "honom", utan en mer fast kärlek som aldrig förändras. Som alltid är stark och stabil. Den kärleken finns till min nation, till Stockholms nation. Jag vet att det inte bara är jag som har upplevt denna kärlek. Jag har känt den känslan från min syster när hon pratar om sina år i Lund på Malmö nation. Så varje torsdag står jag där. Börjar uppe på stora dansgolvet med riktig klubbmusik (förhoppningsvis) och avslutar kvällen i kakelbaren med Jason Mraz's I'm yours, Mauro Scocco's Sarah och sist och absolut med störst känsla STAD I LJUS med Tommy Körberg.

Igår var det gåsbal på Stockholms. Jag, Karin och Matilda drack drinkar hemma hos Karin. Vid 00:45 begav vi oss ut i den iskalla natten på en promenad till älskade nation. Lite folk, men efter ett tag var stämningen på topp. Underbar kväll!





/Katarina, i väntan på bilderna

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0