En besatthet, en fetisch

guldig d&G klockaJag är galen. Jag har en RIKTIG galenskap som styr många beslut i mitt liv. De som har känt mig länge och väl vet om att detta är det första jag ser hos en person. Istället för att titta på en killes rumpa, ögon, mage osv så är det första jag ser ALLTID klockan. Finns den inte där? Tyvärr, då blir det inget. En kille utan klocka är som en T-shirt utan hål för armarna, OANVÄNDBAR!

Men mitt intresse för klockor stannar inte vid killars handleder. Jag SJÄLV känner mig tom som en stängd nattklubb om jag inte får bära något glänsande på armen. Till mig själv föredrar jag snygga och enkla klockor med en grym design. De som enligt mig lyckats allra bäst med denna är Armani, Gucci, D&G, Burberry, DKNY och cK.

ck klockanEtt klockmärke jag EJ förstår mig på är Jetset. De har döpt sina olika modeller efter exklusiva (oftast!) städer i Världen (tex. Cannes). Namnen stämmer överhuvudtaget inte överens med klockmodellen. Plastiga armband och plaststenar. Axcent tycker jag själv absolut inte har lockade klockor (varken dam eller herr) men visst det finns klockor från det märket jag skulle kunna bära. Något som Jetset TOTALT saknar!

Sen finns det klockorna ALLA hade under uppväxten och som har blivit förstörda pga det. Tex Gul och Storm. Alla sprang runt med de otroligt fula kardborrebanden på sina handleder och drog sönder kläder och halsdukar. Förövrigt så säljer Gul fortfarande dessa klockor om någon missat dem.

Killar får väldigt gärna glida runt med en Breitling. Som för övrigt är klockorna som gör mig galen i en man. Visst, de är dyra, Rolex är dyrt och snyggt men det finns så pass många fler underbara klockor till samma eller kanske tom ett bättre pris. Vilket verkligen bevisar att klockans pris INTE avgör hur attraktiv den är. Men oftast har dyrare klockor häftigare detaljer som gör att ivf jag sakta men säkert svimmar i min stol där jag sitter.

I mitt liv har det varit tex. "The clockguy" (Do you remember, Karro?) med den snyggaste Breitling klockan jag någonsin sett. Det har funnits killar som totalt varit dumma i huvudet där jag bara bländats av klockan på armen och hånglat pga den. Karro kan verkligen berätta för er hur besatt jag är. Men efter ett tag så blir klockan gammal, vanlig och killen bleknar. Det finns mer än bara klockan hos en kille som måste stämma, men inte här, inte nu och inte för min del!

Ps. Här är klockan som gjorde mig yr och knottrig och anledningen till de två senaste inläggen...
Ps2. Klockan på bilden till höger fick jag i 17 års present (med ljusblå bakgrund) men den gick sönder så många gånger att jag fick välja en ny Calvin Klein klocka i en annan modell. Klockan är den snyggaste (dam-) klocka jag någonsin sett och den var helt underbar. Tyvärr tillverkas eller säljs den ej längre eftersom det var väldigt många som hade problem med armbandet. Klockan är inspirerad av Calvin Kleins populäraste armband.
Ps3. Bilden till höger går att klicka på!


/Katarina, NEJ det är inte klockans värde utan detaljerna och sammansättningen som gör mig galen

Kommentarer
Postat av: Johan

Tja!

Jag e lite som du, Fast kille. Det sexigaste som finns är en snygg tjej med en stor och blänkande klocka. :)

2008-01-09 @ 16:05:59

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0